اختصاصی اقتصادآرا ؛ ایران زمین به عنوان اولین نئو بانک با ارائه ۹۰ سرویس و ۴۰۰ خدمت آنلاین به مشتری محوری جامه عمل خواهد پوشانده است
به گزارش پایگاه خبری اقتصادآرا ، مشتری مداری از مهم ترین عوامل موفقیت در صنعت بانکداری است و در سال های اخیر که فناوری رشد قابل ملاحظه ای داشته ارائه خدمات دیجیتالی به یکی از محوری ترین اقدامات بانک ها تبدیل شده است از این رو بانک ایران زمین به عنوان بانکی مردم محور بر خواسته مشتری تاکید داشته است.
نگاه ایران زمین به به مشتری و تامین نیازهای آنها و خدمترسانی به شیوهای که باب میل مشتری هست باعث شده که در طول 5 سال گذشته تمرکز خود را بر روی دیجیتالی کردن کلیه خدمات بانکی بگذارد و حالا با توجه به اینکه تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند بانکداری دیجیتال در بازار مالی روز به روز وزن بیشتری گرفته است. زیرا مشتری دیجیتال از آخرین فناوری ها استفاده می کند و برای انجام معاملات نیازی به حرکت ندارد و دسترسی ۲۴ ساعته به خدمت دارند
از طرف دیگر توسعه عصر دیجیتال باعث شده روی فرهنگ تأثیرگذار باشد زیرا بانکها مجبور شده اند از محصول محوری به مشتری محوری تغییر یابند در واقع بانک دیجیتال بودن به معنای فرهنگ سازی دیجیتال و ایجاد سیر مشتری دیجیتال است. از طرف دیگر بانک آنلاین متعهد به پشتیبانی دیجیتالی است، در حالی که مشتری سنتی از شعبه برای تعامل با بانک استفاده می کند. مزیت اصلی بانکداری آنلاین آن است. اما بانک سنتی خدمات خود را در زمان محدود و در مکانی مشخص ارائه می کند که باعث می شود مشتری سنتی از نظر مکان و زمان محدودتر شود.
اکثر بانکها میخواهند مشتری محور باشند زیرا شاید تنها راه بقای آنها پیروی از این الگوی تغییر بنیادین است. از این رو ایران زمین، استراتژیهای متناسب با این مدل دیجیتالی را در پیش گرفته و گامهای مهمی در این زمینه برداشته و به طور خاص از حدود دو سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا برای مشتریان بانکی دریافت خدمات غیرحضوری را امکان پذیر کده است و انجام کارهای بانکی بدون نیاز به حضور در شعبه مقدور شده است.
براین اساس بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانکهای پیشرو در این زمینه از حدود دو سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا تلاش کرده بخش مهمی از خدمات بانکی خود را به صورت غیرحضوری امکان پذیر کرده و انجام کارهای بانکی را بدون نیاز به حضور در شعبه ارائه کند که بخشی از خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز ارائه کرده و قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است که در دستور کار بانک قرار دارد و مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده میکنند، براساس نوع رفتار آنها خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه می شود.