اقتصاد آرا : مدیریت منابع انسانی شرکت پارس حیات به اقتصاد آرا گفت : از دیروز که در نمایشگاه حضور یافتیم ارتباطات خوبی فراتر از انتظارمان با مراجعه کنندگان در جهت پذیرش و اپلای مشاغل موجودمان و همچنین آشنایی دوسویه گرفته شده که بسیار برایمان لذت بخش بوده و امیدوارم مدت باقی مانده هم به این شکل پیش رود .
به گزارش پایگاه خبری اقتصادآرا ، در دومین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه کار ایران در محل سالن های نمایشگاهی برج میلاد در میان شرکت های حاضر در این نمایشگاه ، شرکت تولیدی پارس حیات نیز همچون دو دوره گذشته با حضور پر رنگ خود ایفای نقش نمود .
کیوان صفری کیا پیرامون حضور در این نمایشگاه در گفتگوی خبری با خبرنگار پایگاه خبری در پاسخ به اولین سوال این رسانه در خصوص هدف اصلی حضور پارس حیات در نمایشگاه کار به خبرنگار اقتصاد آرا گفت : هدف اصلی ما ارتباط رو در رو و نزدیک با مخاطبین اصلی این نمایشگاه است که عمدتا دانشجویان سال های انتهایی و همکاران آینده تازه فارغ التحصیل شده است و این سه روز فرصت خیلی خوبی است که بتوانیم از نزدیک با آنها آشنا شده ، ارتباط بگیریم ، فرصت ها و شرایط را با این دوستان معرفی کنیم و هدف دیگرمان معرفی پروژه کارآموزیمان است که امسال برای اولین نوبت داریم شروع می کنیم و این فرصت خوبی است برای دوستانی که تازه تحصیلاتشان را به اتمام رسانده اند که بتوانیم همراه هم بشویم تا آینده و مسیر بستر شغلیشون رو بتوانند به بهترین شکل انتخاب کنند .
مدیریت منابع انسانی شرکت پارس حیات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصاد آرا مبنی بر اینکه آیا شرکت پارس حیات در خصوص به کارگماری جوانانی که رشته مرتبط دارند برنامه ای دارد ؛ اینگونه پاسخ داد که، صد در صد برنامه داریم و آن اینکه ما یک پروژه کارآموزی داریم که جوانان وارد می شوند .
وی گفت ، این پروژه مقطعی بوده که دوستان تشریف بیاورند و چند ماهی در کارآموزی فعالیت کنند و بروند و از مجموعه منفک شوند ، در واقع انتهای این پروژه ، پروژه استخدام است . یعنی ورود کارمند کارآموز یادگیری و آشنا شدن با فضا و تخصص مورد علاقه اشان با توجه به مدرک تحصیلی اشان و بعد تبدیل از آموزی به همکار ثابت شرکت می باشد و بعد دوباره این چرخه ادامه می یابد و مجدد کارآموز وارد مجموعه می شود و به همین نحو این روند ادامه خواهد یافت .
صفری کیا در خصوص مدل کارآموزی نیز تشریح کرد : ما دو مدل کارآموزی به شکل کوتاه مدت و یک مدل درازمدت داریم . که مدل کارآموزی کوتاه مدت به صورت 8 ماهه خواهد بود که بر اساس یک سال تحصیلی برنامه ریزی شده و دوره بلند مدت محدودیت خاصی ندارد به گونه ای که به شکل کارآموز مدیریت وارد مجموعه می شوند و بدون محدودیت زمانی هر وقت که به آن آمادگی رسیدند هر دو طرف، یعنی خود کارآموز و سازمان به این نتیجه رسیدندکه کارآموز آمادگی قبول و عهده گیری مسئولیت به طور کامل را دارد ، در صورت وجود باکس خالی برای آن مسئولیت وارد کادر اصلی شرکت می شوند .
خبرنگار اقتصاد آرا خواست که مدیر منابع انسانی پارس حیات بگوید که در سال گذشته چه میزان استخدام از سوی این شرکت انجام شده ؟ مدیر منابع انسانی حیات گفت : ما بیش از 1300 همکار داریم که در شرکت مشغول بکارند هم در کارخانه ابهر که عمده همکاران هستند هم دفترمرکزی و هم دفاترمون در کلیه نقاط کشور . حیات در یکسال گذشته بیش از 150 استخدام همکار جدید در تمام نقش های کار داشته است .
وی در ادامه این مطلب گفت : ما در شرکت یک وجه تمایز داریم و این است که ما عمدتا سعی می کنیم پست های رده های بالایی سازمان را از خارج از سازمان استخدام نکنیم و هدفمان همیشه این بوده که بتوانیم همکاران موجودمان را چه در نقش های ستادی و چه در نقش های غیرستادی ارتقاء دهیم برای قرار گرفتن در رده های بالاتر و برای پست های میانی و یا پایینتر سازمان همکار جدید جذب نماییم .
در گفتگوی دیگری که با خانم نازیلا هومان مدیریت ارتباطات برون سازمانی پارس حیات صورت گرفت : وی با بیان این توضیح که شرکت حیات یک هولدینگ بین المللی است که در 14 کشور دیگر هم تولیدات دارد و یکی از شرکت های زیر مجموعه آن در ایران هست با برند پارس حیات در پاسخ به این سوال که شرکت پارس حیات با چه محصولی شناخته و معروف شده اظهار نمود : ما چون در حوزه های مختلفی فعالیت داریم در هر حوزه ای یک محصول بسیار معروف داریم ؛ در حوزه سلولزی دستمال پاپیا و تنو تجربه خرید هر خانواده ایرانی بوده است چون از نظر کیفیت واقعا مدعی هستیم در مورد پوشک بچه هم برند مولفیکس را 50 درصد بازار را پوشش می دهیم و همچنین در حوزه شوینده هم جدیدا وارد شده ایم با برند تست که از لحاظ کیفیت واقعا کیفیت بالایی دارد نه به خاطر ادعای خودمان بلکه از روی اعداد و ارقام و آزمایشات صورت گرفته ثابت شده است .
درپاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگار اقتصاد آرا در خصوص اقدامات صورت گرفته در پارس حیات به منظور بالابردن سطح رضایت مندی مشتریان مطرح شد این خانم هومان این چنین پاسخ گفت : روی تمام محصولات شماره هست که در هر صورت مشتریان را قادر به دسترسی به ما قرار می دهد ما با آغوش باز نظرات و انقادات را پذیراییم و با هر تماس به هر دلیلی از سوی مخاطبین به سرعت محصول جدید جایگزین و محصول مسئله دار عودت می شود به کارخانه و در قسمت کنترل کیفیت مورد بررسی قرار داده می شود برای عیب یابی و رفع مشکل . باید بگوییم رضایت مشتریانمان بسیار برای ما حائز اهمیت می باشد .
مدیر ارتباطات برون سازمانی پارس حیات در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آرا در خصوص مهمترین اقدامات برای پیروز ماندن پارس حیات در عرصه صنعت باتوجه به رقابت تنگاتنگ ؟ گفت : از مهمترین مسائل در حیات این است که محصول با کیفیت با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد برای ما مهم است که تمام اقشار جامعه بتوانند دستمال کاغذی با کیفیت را با قیمت مناسب دریافت کنند و در واقع بالا رفتن میزان سرانه مصرف دستمال کاغذی در کشور نشان دهنده این است که ما رسالت خود را به خوبی عمل نموده ایم .
وی در پایان در راستای اقدامات صورت گرفته واحد روابط عمومی پارس حیات در برگزاری نمایشگاه کار این چنین پاسخ داد که : گروه منابع انسانی سازمان از ما در بخش دیجیتال و شبکه های اجتماعی بخش رسانه ای هر کمکی خواستند انجام دادیم و در کنارشان برای حضور هر چه پربارتر در این نمایشگاه بوده ایم .