اقتصادآرا ؛ اختصاصی/ در سالهای اخیر رشــد فناوری و رشد استفاده شــبکه های اجتماعی، شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده است. بانک ایرانزمین به خوبی واقف است که مشتری امروز انتظار دارد خدمات را در همانجایی که حضور دارد، دریافت کند و بانک نیز در صدد است با ارائه خدمات تمام قد کنار مشتریان خود قرارگیرد و خدمات مورد آنها را به سهولت در اختیارشان قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادآرا ، در جوامع کنونی ، شبکه هاي اجتماعي که از حوزه هاي کليدي در تغيير شيوه خدمت رساني و ارتباط با مشتريان بانک ها تلقي مي گردند ، در کانون توجه بانک ها قرار گرفته اند . بانکداري خرد در بیشتر کشورهای توسعه یافته به استفاده از شبکه هاي اجتماعي هم چون فيسبوک، يوتيوب و اینستاگرام و غيره مبادرت ورزيده تا از اين طريق با بخش عمده اي از مشتريان خود که عمدتا از نسل ديجيتال هستند، در فضائي ملموس ، که همانا گستره اي مجازي است، ارتباط برقرار نمايند.
امروز نئوبانکها با پیوستن به شبکه های اجتماعی ، خدمات متنوعی چون خریدوفروش کالاهای اساســی و ســایر ملزومات را بنا بر ســن، جنس و روحیات فرد به او ارائه میکنند. در واقع شبکه های اجتماعی در حال ارائه باجه های بانکی به مشتریان هستند. از طرفی، یکی از عوامل مهمی که موجب شــد مردم به نئوبانکها در شــبکه های اجتماعی اعتماد کنند، حضور کارشناســان سرشناس و شناخته شــده اقتصادی در فضای مجازی و شــبکه های اجتماعی بود. دستاورد این حضور؛ امنیت بیشــتر، اعتماد عمیقتر، تنوع بیشتر محصوالت، رقابت بیشتر در ارائه محصوالت و دستیابی به خواسته های مشتری بود.
در این اثنا بانک ایران زمین همسو با این فضای رقابتی بر آن شد که حضور پررنگتری در شــبکه های اجتماعی داشته باشد؛ زیرا در سالهای اخیر رشــد فناوری و رشد استفاده شــبکه های اجتماعی، شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده است. بانک ایرانزمین به خوبی واقف است که مشتری امروز انتظار دارد خدمات را در همانجایی که حضور دارد، دریافت کند و بانک نیز در صدد است با ارائه خدمات تمام قد کنار مشتریان خود قرارگیرد و خدمات مورد آنها را به سهولت در اختیارشان قرار دهد.
رویداد مهم در بانک ایران زمین ؛ تولد «بانک هوشــمند فردا» و نخســتین نئوبانک واقعی در کشور به مدد تلاش متخصصان بانک در بخش فناوری اطلاعات و شرکتهای وب است. این رویداد بسیار بزرگ است و در میانمدت و درازمدت تحوالت شگرفی در نحوه تعامل مشتری با بانک؛ همچنین کسب وکارهای نوپا ایجاد خواهد کرد. ، رسانه اختصاصی این نهاد مالی برای جامعه هدف انجام گرفت.
همچنین اتفاق مبارک دیگری که در این زمینه برای بانک ایران زمین رخ داده است، فرهنگسازی دقیق و همراه با برنامه بود که از طریق «رادیو آوای ایرانزمین »، رادیو اختصاصی بانک با هدف ارتقاء ارتباط بانک با مخاطبین و به منظور اعلام نظر در خصوص مسائل گوناگون شبکه بانکی کشور، حمایت از محیط زیست، انتشار مهمترین رویدادهای خبری در بانک ایران زمین، آموزش نحوه استفاده خدمات بانکی به مشتریان، انتقال پیام مدیران این بانک به جامعه هدف، رونمایی از محصولات جدید بانکی و ایجاد فضای مفرح و دلپذیر در قالبهای گوناگون، ایجاد و برنامه هایی را تولید و منتشر می کند
مدیران بانک ایران زمین بر این نظرند که مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و امروز باهدف نزدیک شدن در این مسیر به مخاطبان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود همچنین اظهار امیدواری می شود به حول و قوه الهی تا پایان سال، نئوبانک ایران زمین را به عنوان بخشی از زیرمجموعه گسترده »فراز« در اختیار مشتریان و صاحبان کسب وکارهای نوین قرار خواهند داد .