به گزارش پایگاه خبری اقتصادآرا ،  محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل این بنیاد در این نشست با اشاره به خیزش مردم جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده است. طی ماه‌های اخیر بیداری وسیعی در دنیا علیه  ظلم و استکبار رخ داده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند‌.

 حاجی‌هاشمی ادامه داد: پس از اینکه مردم کشورهای حامی استکبار مطالبه خود را ابرای مبارزه با ظلم سر دادند، نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. این حرکت ادامه خواهد داشت. نخبگان پس از مردم در لایه‌های مختلف به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.

 وی افزود: تصمیم نخبگان در غرب به‌ویژه در آمریکا تأثیر فراوانی در جهان دارد‌. به زودی فعالان رسانه‌ای و فعالان حوزه ویدئو گیم، سینما و انیمیشن نیز وارد میدان خواهند شد و در آینده محصولاتی در این زمینه منتشر خواهد شد. فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال می‌شود و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم‌ بود. ما قصد داشتیم در رویداد بازی آرا به مباحث محتوایی و عمیق در بازی بپردازیم. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری برای نخستین بار کار خود را آغاز کرد و از بازی‌سازان در سطح کشور درخواست کردیم اگر طرح یا بازی نیمه تمام دارند آثار خود را در  این رویداد ثبت کنند.

 حاجی‌هاشمی تصریح کرد: با انتشار فراخوان این رویداد در محور مقاومت که یکی از محورهای اصلی بازی آرا است در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشان دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. طبعا عطش نسبت به این موضوع در مخاطبان بازی نیز وجود دارد . ما وظیفه داریم حرف خود در حوزه رسانه را به مخاطبان انتقال دهیم و این فرصت از طریق رویداد بازی آرا فراهم شده است.

 وی اظهار کرد: رویداد بازی‌آرا قصد دارد تا حرکت کامل کننده و تمام کننده برای تولید و عرضه بازی‌ها باشد. تمام برنامه ریزی ما در دوره جدید مدیریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای متمرکز  بر رشد زیست‌بوم داخلی تولید بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای است و در رویداد بازی آرا نیز این هدف را دنبال کردیم.  این رویداد صرفا یک مسابقه بازی‌سازی و گیم جم نیست بلکه نوعی فرآیند شتابدهی است تا محصولات تولید شده و  در ادامه به مرحله انتشار برسد. همچنین، در این زمینه با مجموعه‌های مختلفی که رویدادهایی در حوزه تولید بازی برگزار می کنند، همکاری کردیم. از آنها دعوت کردیم تا شرکت کنندگان و منتخبان آن رویدادها وارد رویداد بازی آرا شوند و این اتفاق افتاد. جا دارد از تمامی همکاران در مؤسسات مختلف مانند تبیان، مرکز ملی فضای مجازی و مجموعه مهوا  قدردانی کنم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: در حال حاضر 20 تیم منتخب بعد از طی فرآیند منتورینگ، در حال تکمیل نمونه‌ها و آثار خود هستند تا بتوانند در روزهای آینده وارد فرآیند شتابدهی شوند و امیدواریم این رویداد مکمل جشنواره بازی های  رایانه‌ای فجر فجر نیز باشد. طی هفته آتی در رویداد سه روزه بازی‌آرا میزبان بازی‌سازان، مسئولان و فعالان صنعت بازی خواهیم بود. پس از این رویداد نیز در کنار تیم‌های مختلف هستیم تا تلاش آنها در حوزه تولید محتوا به‌ویژه در بخش هویت ایرانی اسلامی، خانواده  و مقاومت به نتیجه برسد‌.