اقتصادآرا ؛ اختصاصی /بهترین خدمت بانکی، کاهش حضور فیزیکی مردم عزیز در شــعبه با آموزش طریقه اســتفاده از ابزارهایی نظیر همراه بانک اســت و بدین ترتیب خدمات بانکداریالکترونیک بانک ایران زمین مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفتهاست.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادآرا ، 25سال پیش هیچ خبری از تکنولوژی نبود و حتی تلفن همراه نیز وجود نداشت و هیچگونه شناختی هم نسبت به تکنولوژی وجود نداشت .تا اینکه به آهستگی تکنولوژی وارد زندگی امان شد و با آموزش از طرف مبادی و رسانه های ملی مردم با وسایل الکترونیک همسو شدند . بانک ها نیز در این میان با راه اندازی درگاه ها و وب گاههای مجازی شروع به آموزش استفاده از ابزارهای الکترونیکی و جایگزینی این ابزارها با روش های سنتی پیشین نمودند.
در نظام بانکی با توجه به حساسیت شرایط و لزوم رعایت مسائل امنیتی این امر یعنی جایگزینی خدمات الکترونیک نسبت به سایر حوزه ها به آهستگی و با سرعت کمتری صورت گرفت .این فرایند چند سالی بود که آغاز شده بود ؛ تا اینکه کرونا اتفاق افتاد . در شرایطی که کرونا برای اقتصاد دنیا تهدید به حساب میآید، برای سیستم بانکی توانست ایجاد فرصت نماید .
با گسترش پاندمی کرونا در دنیا، یکی از راههای جلوگیری از انتشار این ویروس، کم کردن تردد و اجتناب از خروج بیمورد از منازل است و همین امر فرصتی در جهت رشد و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک برای بانک ها ایجاد نمود بطوری که ابزارهای جدیدی در خدمت رسانی آنلاین و غیر حضوری به سرعت جایگزین گردید و کاربران نیز به سرعت خود را با این شرایط همسو نمودند.
به اعتقاد کارشناسان ، با شروع پاندمی خدمات غیرحضوری بانکها محبوبیتی دوچندان میان مشتریان یافت و بانکهای کشور نیز با درک این فرصت، اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام دادهاند. بهترین خدمت بانکی، کاهش حضور فیزیکی مردم عزیز در شــعبه با آموزش طریقه اســتفاده از ابزارهایی نظیر همراه بانک اســت و بدین ترتیب خدمات بانکداریالکترونیک بانک ایران زمین مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفتهاست. امنیت، سرعت، تنوع و کیفیت ارایه خدمات باعث شدهاست بیش از 97 درصد از تراکنشهای مشتریان در این بانک بهصورت غیرحضوری انجام شود که به دنبال آن کاهش رفتوآمدهای غیرضروری در دوران شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت مشتریان و سرمایه انسانی بانک را در پی داشتهاست.
افزایش ســقف کارت به کارت و تمدید تاریخ انقضای کارتهای دبیت نیز، حرکتهای بسیار خوب در جهت کاهش حضور فیزیکی مشــتریان بانکی در سال گذشته بود خدمات اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستم های بانکداری مدرن این بانک می باشد که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می سازد که در هر زمان به کلیه خدمات بانکی مورد نیاز دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد نمایند
بانک ایران زمین در اقدامی دیگر با بهرهگیری از زیرساختهای قوی در حوزه بانکداریالکترونیک، خدمات مختلفی را در این حوزه ارایه میکند. بانکداری مجازی،اینترنت بانک ، همراه بانک، تلفنبانک و … بخشی از این خدمات هستند که بهرهمندی از آنها مشتریان را از رفت و آمد غیرضروری به شعبهها بینیاز کردهاست. این بانک همچنین با ر اه اندازی باشــگاه مشــتریان خود، ایــن امکان را به مشتریان جدید و قدیمی اعطا کرده است تا با انجام تراکنشهای بانکداری الکترونیــک و افزایش مانده موجودی به کســب امتیاز و افزایش رتبه خود بپردازند و امتیازهایشان را در انواع سبد هدایای نقدی، غیر نقدی، خدماتی، قرعه کشــی، احسان و نیکی و بازی و ســرگرمی هزینه کنند. مجموعه آرمان وفاداری آریا )آوا(، در مقام بازوی دیجیتال بانک ایرانزمین، مسؤولیت این مهم را بر عهده دارد.
همچنین در خصوص ارائه خدمات بانکی، مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین، در این ایام به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته آمادگی ارائه خدمات به مشتریان را داشته و دارد، و مشتریان میتوانند تمامی سوالات و مشکلات خود را از این مرکز بپرسند و در صورت امکان به شعب مراجعه نکنند.